ترمیم سقف هاي کاذب یكپارچه

ترمیم سقف هاي کاذب یكپارچه

ترمیم سقف هاي کاذب یكپارچه


به طور كلی، برای دسترسي به فضاي تاسیساتي پشت سقف كاذب از دريچه های بازديد استفاده می شود؛ اما ممكن است در مواقع اضطراري، به ناچار صفحات گچی برش داده شوند. در صورت برش كاري، ترمیم صفحات بسیار آسان است:


ترمیم موضعي


در صورتي كه برش كاري در سطح محدودی از صفحات پوششی صورت گرفته باشد، بخش برش خورده به روش زير ترمیم مي‌شود:



  • لبه های بخش برش خورده به وسیله سوهان پرداخت شده تا يک حفره با شكل هندسی منظم (مانند مربع يا مستطیل) بدست آيد.

  • در محل حفره، با استفاده از سازه های سقفی زيرسازی انجام می شود. سازه ها در محل مناسب توسط پیچ TN به صفحه گچی متصل می شوند.

  • پس از انجام زيرسازی، يک قطعه پنل (متناسب با شكل و ابعاد حفره) توسط پیچ TN به زيرسازی متصل می شود.

  • در انتها، درزگیری انجام و سطح كار جهت پذيرش پوشش نهايی آماده سازی می شود.


تعویض قطعات


در صورتی كه برش كاري در سطح وسیعی صورت گرفته باشد، لايه پوششي به سادگي قابل جايگزينی خواهد بود.


سقف زیر سقف


امكان اجرای يک سقف كاذب زير سقف كاذب ديگر در اين سیستم وجود دارد. معمولا زمانیكه الزاماتی نظیر مقاومت در برابر حريق و عايق صوتی بالا و يا طرح های دكوراتیو تواما در يک سقف وجود داشته باشند، پیشنهاد می گردد از ساختار سقف زير سقف استفاده گردد.


سقف کاذب یكپارچه D112a.ir دارای کد حریق (سقف فوقانی)


نوع سقف كاذب  D112a.ir و نوع زيرسازی CD60 و آويز نانیوس



  • سقف كاذب فوقانی بايستی بطور كامل اجرا گردد و حذف يک يا چند المان از سقف ياد شده مجاز نمی باشد.

  • فواصل زیرسازی سازه های باربر و آویزهای سقف فوقانی از اطلاعات عملکردی ساختارها استخراج گردد.


سقف کاذب یكپارچه D112a.ir فاقد کد حریق (سقف زیرین)


نوع سقف كاذب D112a.ir و نوع زيرسازی



  • . عامل اتصال سقف زيرين به سقف فوقانی، پیچ چند منظوره FN می باشد.

  • محل اين اتصال و آويزها دقیقا بايستی منطبق بر سازه های پنل خور سقف فوقانی باشد.


حداكثر وزن كل سقف زيرين به انضمام متعلقات آن، 15 كیلوگرم در هر مترمربع در نظر گرفته شود.


در صورت استفاده از پنل های آكوستیک در سقف كاذب زيرين، حداكثر بار مجاز وارده به پنل ها  0.5كیلوگرم و حداكثر بار مجاز وارده به سازه ها 3 كیلوگرم می باشد.


 

تاریخ درج مقاله : 1399/11/05 - تعداد بازدید : 0